STRESS COACHING

STRESS COACHING

Har du svært ved at sove? Er der meget tankemylder? Virker det hele lidt uoverskueligt? Er du mere grådlabil eller aggressiv end du plejer? Føler du dig ofte nervøs eller anspændt ? Kan sociale arrangementer med mange mennesker være total uoverskueligt? Brokker kroppen sig? Har du svært ved at huske?

Det er kroppens måde at reagere på, når den er presset. Det er helt almindeligt. Vi oplever alle at være stresset/presset i perioder.
Det er dog vigtigt, at det KUN er i korte perioder. Begynder det at blive mere permanente symptomer, er det vigtigt at få kigget på det, og få lavet de ændringer der skal til, for at du kommer i balance igen.

Stress opstår når virkeligheden ikke stemmer overens med vores ønsker og forventninger

 

Hvad er stress
Det er vigtigt at sige, at stress er helt naturligt. Stress er noget alle mærker i løbet af livet i større eller mindre grad.
Stress er kroppens reaktion på en situation, der virker truende eller hvor kravene overstiger vores umiddelbare ressourcer.
Stress er en hormonel tilstand i kroppen. Stresshormonet er med til at få os til at yde det ekstra, der skal til, hvilket er godt, når det er for en kort periode. Kroppen har efterfølgende brug for restitution til at genopbygge sine ressourcer.

Vi lever i et samfund, hvor tempoet er højt og indtrykkene er mange. Det er ikke altid, at vi får prioriteret at få restitueret og givet kroppen mulighed for at genopbygge ressourcerne.
Vi har ofte mange bolde i luften, både arbejdsmæssigt og privat, og vores forventninger til os selv på alle fronter er skruet op.
Vores forventninger til os selv handler om vores værdier og forestillinger om, hvordan vi gerne vil være og handle i de forskellige situationer. Det påvirker vores syn på os selv, identitetsfølelse og selvværd.
Er vi ofte i situationer, arbejdsmæssigt og/eller privat, hvor vi går på kompromis med vores værdier, kan det medføre en utilfredshed, negativ energi og på sigt en følelse af stress og evt. udbrændthed.
Om dette fører til stress afhænger af, hvordan vi hver især forholder os til det og håndterer det.

HVAD KAN DU OPNÅ VED ET STRESS-COACHINGFORLØB

Blive afstresset fysisk & mentalt
Blive bevidst om dine stresssymptomer
Blive opmærksom på årsager & mønstre til stressen
Ro & struktur
Lære at se det positive ved livet
Få hjælp til at finde dig selv, dine værdier og prioriteringer
Få hjælp til selvhjælp
Redskaber til at forebygge stress

HVORDAN FOREGÅR ET STRESS-COACHINGFORLØB

Et forløb er på 7 sessioner a´60 min.
Foregår både som klassisk siddende sessioner og/eller pr. tlf