MINDFULNESS & MEDITATION

Træn dit sind

At være mindful handler om at være bevidst nærværende.  Det er en måde at være i verden på, der handler om at være bevidst. Ved at bruge dine sanser kan du mærke dig selv, og hvad der påvirker dig. Ved bevidst at bruge dine 5 sanser kommer du mere tilstede i nuet, og det hjælper dig til bedre at kunne mærke din 6. sans – dit hjerte – din intuition – din mavefornemmelse. Det hjælper dig til at navigere i livet ud fra dig, dit eget kompas, og på den måde gøre dig til fører i dit eget liv.

Meditation er et redskab, der kan være med til at
  • Berolige dit nervesystemet 
  • Sænke stressniveauet i din krop
  • Sænke din puls og blodtryk
  • Forbedrer dit immunsystem
  • Øge din koncentration og fokus
  • Forøge din energi

Alt dette gør, at du vil begynde at agere frem for at reagere, at du vil træffe bedre beslutninger og at du i sidste ende vil få større følelse af ro og velvære.

Der er mange forskellige måder at meditere og opnå en meditativ tilstand – og der skal man finde ud af, hvad der virker for en selv.
Jeg arbejder oftest ud fra vejrtrækningen. Den har vi altid ved hånden, og den kan give os en følelse af ’et anker’ i livet.

Hvorfor er Mindfulness & Meditation vigtig?

Ved at være bevidste undgår vi at løbe afsted på autopilot og glemme os selv i vores eget liv – og på den måde ende med stress. Stress kommer nemt snigende uden vi opdager det, og det kan både opstå pga. fysisk men også følelsesmæssig stress, så det er godt at have redskaber til at ’lukke dampen ud’ og det gør vi bl.a. ved vores daglige meditation.

WALK THE TALK

Mindfulness og meditation er noget jeg praktiserer i mit eget liv hver eneste dag. Min daglige meditation er som et anker for min dag.

Har det altid været sådan – på ingen måde. Efter en voldsom omgang stress og udbrændthed for år tilbage fandt jeg ud af, hvor vigtigt det var for mig at finde en måde, hvor på jeg kunne fastholde en kontinuerlig daglig praksis. En praksis hvor jeg starter dagen fra ro og samtidig får aktiveret min krop og sat et fokus for min dag. Indtil da havde jeg mest været en ’crisis meditator’, og mediteret lidt on and off.

Nu starter jeg hver eneste morgen med vejrtrækningsøvelser, mantra/chanting-meditation, stilhedsmeditation og sidst et lille flow af bevægelse. Det vækker krop og sind, og giver en helt fantastisk start på dagen.
Det giver mig et anker for dagen, og gør at jeg står bedre livet også i blæsevejr.
Det var faktisk med til, at jeg kunne holde mit fokus og positive mindset under min kræftbehandling. 

Jeg underviser bl.a. i virksomheder, hvor jeg introducerer medarbejderne til mindfulness og meditation, og det at skabe åndehuller og ro i eget liv.

Invester i jeres medarbejderes mentale sundhed

Til Virksomheder
Du er altid velkommen til at mig sende en mail.
mail@malenesophiraholm.dk