LIFE MASTERY MASTER COACHING

Lever du det liv, du virkelig drømmer om? Er der balance i dit liv? Er du glad?

For mange er det en udfordring at finde balancen. Kender du til følelsen af, at din kalender er fuldstændig proppet?

Hvis ikke det er arbejdsrelaterede opgaver, så er det privatlivets mange gøremål, der udfylder alle de tomme pladser i kalenderen, såsom sociale aftaler, børnenes fritidsaktiviteter, indkøb, huslige pligter og træning mm.

Er der plads til dig? Har du også plads til stunder for dig selv, hvor du kan få ladet op og slappet af?

Det er vigtigt for både krop og sind løbende at få restitueret og slappet af – så du ikke risikerer at brænde ud!!

Det kan sagtens være, at du godt kan lide alle de ting, der er i din kalender, men det er vigtigt, at du også sørger for at skabe plads til dig og dine passioner.

Hvornår har du sidst gjort noget godt for dig selv? Noget du godt kan lide og som samtidig lader dig op. Ved selv at være i balance, kan du kan være noget for andre!

Lad os sammen få skabt balance i dit liv!
Det hele starter med dig!

Hvordan

Varighed ml. 45-60 min.
En enkelt session eller et forløb.
Anbefales at lave forløb, da det er en proces.

Hvor

Efter corona foregår de fleste sessioner pr. tlf. eller online, men kan også foregår indendørs (klassisk siddende session) eller udendørs som en ’walk and talk’ i den nærmeste park.

Metode

I mine sessioner tager jeg udgangspunkt i Life Mastery Master Coachingens mastermodel – en 12 trins model som inkluderer elementer og øvelser fra bl.a. NLP, coaching, energiarbejde, positiv tænkning mm.

Derudover vil jeg evt. inddrage elementer fra stress coaching, mindfulness og meditation.

STRESS COACHING

Stress opstår, når virkeligheden ikke stemmer overens med vores behov og forventninger.

Har du svært ved at sove? Har du tankemylder? Virker det hele lidt uoverskueligt? Er du mere grådlabil eller aggressiv end du plejer? Føler du dig ofte nervøs eller anspændt? Kan sociale arrangementer med mange mennesker være totalt uoverskueligt? Brokker kroppen sig? Har du svært ved at huske?

Det er kroppens måde at reagere på, når den er presset. Det er helt almindeligt. Vi oplever alle at være stresset/presset i perioder.

Det er dog vigtigt, at det KUN er i korte perioder. Begynder det at blive mere permanente symptomer, er det vigtigt at få kigget på det, og få lavet de ændringer der skal til, for at du kommer i balance igen.



Hvad er stress?

Det er vigtigt at sige, at stress er helt naturligt. Stress er noget alle mærker i løbet af livet i større eller mindre grad. Stress er kroppens reaktion på en situation, der virker truende eller hvor kravene overstiger vores umiddelbare ressourcer. 

Stress er en hormonel tilstand i kroppen. Stresshormonet er med til at få os til at yde det ekstra, der skal til, hvilket er godt, når det er for en kort periode. Kroppen har efterfølgende brug for restitution til at genopbygge sine ressourcer.

Vi lever i et samfund, hvor tempoet er højt og indtrykkene er mange. Det er ikke altid, at vi får prioriteret at få restitueret og givet kroppen mulighed for at genopbygge ressourcerne. Vi har ofte mange bolde i luften, både arbejdsmæssigt og privat, og vores forventninger til os selv på alle fronter er skruet op.

Vores forventninger til os selv handler om vores værdier og forestillinger om, hvordan vi gerne vil være og handle i de forskellige situationer. Det påvirker vores syn på os selv, identitetsfølelse og selvværd. Er vi ofte i situationer, arbejdsmæssigt og/eller privat, hvor vi går på kompromis med vores værdier/ behov, kan det medføre en utilfredshed, negativ energi og på sigt en følelse af stress og evt. udbrændthed.

Om dette fører til stress afhænger af, hvordan vi hver især forholder os til det og håndterer det.

Hvad kan du opnå ved et stress-coachingforløb?

  • Blive afstresset fysisk & mentalt
  • Blive bevidst om dine stresssymptomer
  • Blive opmærksom på årsager & mønstre til stressen
  • Ro & struktur
  • Lære at se det positive ved livet
  • Få hjælp til at finde dig selv, dine værdier og prioriteringer
  • Få hjælp til selvhjælp
  • Redskaber til at forebygge stress

Hvordan foregår et stress-coachingforløb?

  • Et forløb er på 4-7 sessioner á 60 min.
  • Foregår både som klassisk siddende sessioner og/eller pr. tlf/online

WALK THE TALK

Ekstrem travlhed har været en stor del af mit liv i mange år, særligt da jeg arbejdede som freelancer i teaterbranchen. For nogle år tilbage oplevede jeg at blive ramt af voldsom stress og udbrændthed. Jeg blev bl.a. påvirket på mine kognitive funktioner (skrivning, læsning, stavning, sproget, hukommelse), og det krævede større ændringer i mit liv, for at jeg kunne komme tilbage igen.
Som jeg tit siger, det var en meget grimt indpakket gave, jeg fik serveret på det tidspunkt, og selvom det på ingen måde var sjovt, fik jeg øjnene op for en anden måde og et HELT andet tempo at leve livet i.

Det behøver ikke at tage lang tid for alle at komme ovenpå igen. Jeg nævner det blot for at sige, at jeg har selv været der og kender til det på egen krop.

Stresscoaching var med til at give mig en anden bevidsthed og redskaber til at finde min vej tilbage.

KUNSTNER COACHING

Til dig, der arbejder i teater- musik eller anden kunstnerisk branche

Kunstner coaching
Du er altid velkommen til at mig sende en mail.
mail@malenesophiraholm.dk